su parklarında can kurtaranlık yapmak üzerine kısaca gözlemlerimi anlatayım. öncelikle su parkının yiyecek bölümünde çalıştığım için bütün eğitimleri ve çalışmaları izledim. örnek olayımız ''splashzone water park'' wildwood NJ'dir. eğitimler 4 gün sürer. ilkyardım ve rotasyon konuları teorik kısmını yüzme ve havuzlarda düzeni sağlamak işin pratik kısmıdır. splashzone da en derin havuz yaklaşık 1.20-1.30 metredir. bu derinlikte boğulma riski çok da fazla değildir. dolayısla iş daha çok hammaliyedir. havuza inen rafting botlarını kenara itmek, tube ları taşımak, kulelerde düzeni sağlamak vs. kötü yanları bütün gün güneşin altındasınız. bazen suyun içinde saatlerce kalmanız gerekebilir. saatlerce put gibi beklemek zorunda kalabilirsiniz. hızla havuza inen botlar tehlike yaratabilir. (yaralanan bir kaç arkadaşım var) iyi tarafı üzerinizde yoğun bir denetim yoktur. superviser her dakika sizi denetlemez. yorucudur ama çokda ağır bir iş değildir. getirisi fazla değildir. ama istediğiniz kadar çalışma saati alabilirsiniz. (bu konuda rekor ev arkadaşımındır 2 haftada 120 saat çalışmıştır.)fakat yağmurlu günlerde park kapanır. dolayısla zorunlu day-off alırsınız. en son değineceğim konu verilen sertifikadır. bazı parklar bunun parasını sizden keserler. sezon sonuna kadar çalışırsanız bonus olarak geri verilebilir. sertifikanın geçerliliği konusunda ilginç bir örnek olay. Splashzone'un övüne övüne dağıttığı NASCO(açılımını kimse bilmiyor) sertifikaları ile 30 km ötedeki şehirde bir hotele cankurtaran olarak başvurulur. akabinde şöyle denir. benim NASCO sertifikam var şu kadar eğitim yaptım zart yaptım zurt yaptım vs vs. adam (Human Resources Director ve havuzun kıdemli diğer cankurtaranı) NASCO'nun ne olduğunu bilmediğini söylerek kısaca fiziki özelliklerini inceleyerek iyi yüzümüyor musun sorunusu ekleyerek pazartesi günü işbaşı yapabilirsin der. ondan sonra senden kesilen sertifika parası için Splashzone'nun yedi ceddine hayır duası okursun. kısaca budur cankurtaranlık.





Alıntı

Bookmarks