dun otelin soforlerinden birisine sordum, nasil anlarim araba iyi curuk vs. dedi tamirciye gotur bilgisayara sokuyorlar arabayi dedi.ordan ogrenebilirsin dedi ...
dun otelin soforlerinden birisine sordum, nasil anlarim araba iyi curuk vs. dedi tamirciye gotur bilgisayara sokuyorlar arabayi dedi.ordan ogrenebilirsin dedi ...
Peki.
VAS cihazına bağladıkları zaman aracı sadece elektronik arızaları söyler sana. Kaporta, pas, çürüklük, tarzı durumlarda bilgi vermez. Ayrıca şanzımanda her hangi bir sensör bulunmadığından eğer çalışıyor ise sana arıza kodu olarak göstermez. Yada devirdaim pompasının bitmek üzere olduğunu sesinden falan anlamaz.
Ne biliyim işte saçma olduysada oldu ama anlamaz çoğu mekanik zaafiyeti![]()
Bilgisayara bağlanma durumunda elektronik sensör bulunan birimlerin hata vermesi için ciddi bir soruna sahip olması gerekir. Kaldı ki bu durumlarda araba zaten arıza lambasını yakar.
Şanzıman kaçırıyor demez, yağ damlatıyorda demez, balans bozukta demez vs...
Anca der ki şu aribag devre dışı, şu lamba yanmıyor patlak, boğaz kelebeği tıkalı vs... bu ve bu gibi arızlarada bilgisayardan okuyabileceğinleri yani, araç tek bir arıza lambası yakarak uyarır.![]()
Ha unutmadan, sadece yeni nesil teknolojik araçlarda (ECU'sü olan) geçerlidir bu durum.
Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)
Bookmarks